Ankara'da NATO Zirvesi Öncesi Turkuaz Operasyonu
Ankara'da 7-8 Temmuz tarihlerinde düzenlenecek 36. NATO Zirvesi öncesinde güvenlik tedbirleri artırıldı. Turkuaz Operasyonu kapsamında aranan 58 kişi yakalanarak cezaevine gönderildi
Ankara İl Emniyet Müdürlüğü, 7-8 Temmuz tarihlerinde gerçekleştirilecek 36. NATO Zirvesi öncesinde kent genelindeki güvenlik çalışmalarını yoğunlaştırdı. Zirvenin güvenli şekilde gerçekleştirilmesi amacıyla hazırlanan kapsamlı tedbirler, Turkuaz Operasyonu adı altında uygulamaya alındı.
Operasyon kapsamında Ankara'nın farklı noktalarında denetim ve uygulamalar gerçekleştirildi. Zirveyle bağlantılı görev alanlarında kritik olarak belirlenen bölgelere özel ekiplerin sevk edildiği, güvenlik açısından öncelikli kabul edilen noktalarda ise kontrollerin sıklaştırıldığı belirtildi.
Kritik bölgelerde 24 saat güvenlik önlemi
Ankara Emniyet Müdürlüğü tarafından oluşturulan güvenlik planı çerçevesinde, kırmızı alan olarak tanımlanan bölgelerde 24 saat esasına göre görev yapılıyor. Bu alanlarda görevli ekip ve personel sayısının artırıldığı, araç ve kişilere yönelik kontrollerin en üst seviyeye çıkarıldığı aktarıldı.
Zirve süresince ortaya çıkabilecek güvenlik risklerinin önceden tespit edilmesi amacıyla analiz çalışmalarının da yürütüldüğü bildirildi. Emniyet birimleri, özellikle aktif suç faaliyetleriyle bağlantısı bulunduğu değerlendirilen kişiler ile haklarında yakalama kararı olan şüphelilere yönelik çalışma yaptı.
43 tim ve 396 personel görev aldı
Turkuaz Operasyonu'na toplam 43 tim ile 396 emniyet personeli katıldı. Kent genelinde belirlenen adreslere ve şüphelilere yönelik gerçekleştirilen çalışmalarda terör, narkotik, güvenlik ve asayiş suçları kapsamında aranan 58 kişi yakalandı.
Haklarında farklı suçlardan yakalama kararı bulunduğu belirtilen kişilerin emniyetteki işlemlerinin ardından cezaevine teslim edildiği açıklandı. Operasyonların yalnızca belirli bölgelerle sınırlı kalmadığı, Ankara genelinde güvenlik ve denetim faaliyetlerinin sürdürüldüğü ifade edildi.
Zirve güvenliği için koordinasyon toplantısı
Ankara Emniyet Müdürü Maksut Yüksek de düzenlenen toplantıda alınan önlemleri ve yürütülen çalışmaları değerlendirdi. Yüksek'in, 36. NATO Zirvesi'nin güvenlik bakımından taşıdığı öneme dikkat çekerek birimler arasındaki koordinasyonun kesintisiz sürdürülmesini istediği belirtildi.
Zirve öncesinde başlatılan güvenlik uygulamalarının etkinlik boyunca ve ihtiyaç duyulan bölgelerde devam etmesi bekleniyor. Yetkililer, kritik alanlardaki kontrollerin yanı sıra kent genelindeki asayiş uygulamalarının da artırıldığını bildirdi.
























Yorumlar (0)
Yorum yazmak icin uye girisi yapmalisiniz.